Naučnici došli do novih saznanja o autizmu

autizam, dijete, Foto: Shutterstock
Ažurirano: 16.10.2017. 11:14h

Obrasci pronađeni u genima autistične djece – kompletan set genetskih instrukcija unutar ćelija – otkriva novi genetski potpis koji je doveden u čvrstu vezu sa autizmom i koji bi trebalo da objasni slučajeve bez uobičajenih karakteristika ovog poremećaja.

Rezultati, objavljeni u magazinu Cell, sugerišu da bi skeniranje čitavog genoma pacijenta moglo da pomogne istraživačima da bolje razumiju genetske abnormalnosti koje se javljaju u slučaju autizma.

U slučaju da se ponove, doktori bi uz pomoć nalaza mogli da dijagnostifikuju poremećaj.

Dosadašnji genetski testovi otkrivali su poremećaj u 10 do 30 osto slučajeva. Istraživaži iz Amerike identifikovali su genetske promjene koje su ometale funkcije gena i dovele do promjene proizvodnje proteina, a genetske promjene su bile toliko male da ih je teško bilo uočiti putem testa.

Naučnici su takođe pronašli promjene u dijelu genoma koji ne sadrži gene, ali je odgovoran za njihovu funkciju, prenosi B92.