POGREŠNA HRANA KAO IZVOR NESANICE

Prijatelji i saboteri dobrog sna

Trešnje i višnje – svježe ili sušene, rijetki su prirodni izvori melatonina, tvari koja kontrolira naš “unutarnji sat” i reguliše spavanje. Stručnjaci preporučuju da se sat prije spavanja pojede šaka ovog voća. Ako želite slatko spavati u avionu ili vozilu, tokom putovanja časti se višnjama ili trešnjama
61 pregleda 0 komentar(a)
spavanje, Foto: Shutterstock
spavanje, Foto: Shutterstock
Ažurirano: 13.03.2017. 16:14h

Uzroci nesanice su brojni, a jedan od njih je odabir pogrešne hrane prije spavanja. Neprijatelji sna su: pizza, čili, alkohol, energetski napitci, čokolada, konzervisano i dimljeno meso. Prijateljima sna se smatraju: trešnje, višnje, banane, špagete, zobena kaša, toplo mlijeko.

Saboteri sna:

Konzervisano i dimljeno meso – lupi sebe po ruci kada u kasnim večernjim satima posegneš za sendvičem sa šunkom. Takođe, slanina, kobasice i dimljeno meso sadrže visok nivo aminokiseline tiramin koja primorava mozak da oslobađa norepinefrin, moždani stimulans koji nas drži budnima i pomalo nervoznim.

Čokolada – budite oprezni s čokoladom u svim njenim oblicima. Mnoge osobe su u poznijim godinama izuzetno osjetljive na kofein pa im čak i najmanja količina čokolade u sladoledu može smetati. Čokolada takođe sadrži tirozin, stimulativnu amino kiselinu.

Energetski napitci – sadrže visok nivo kofeina kao i amino-kiselinu taurin koja pojačava napetost i lučenje adrenalina. Najnovija istraživanja pokazala su da čak i konzumiranje energetskih napitaka tokom dana, usporava usnulost i izaziva nemiran san.

Kečap, čili, pizza i začinjena hrana uopšteno otežavaju probavu, a samim tim i san. Kisela i začinjena hrana može izazvati pojačano lučenje želudačane kiseline, žgaravicu i druge simptome koji otežavaju i prekidaju san.

Alkohol – čašica, dvije prije odlaska u krevet opuštaju, ali će ti se “osvetiti” nekoliko sati kasnije jer će prekinuti dubok i zdrav san. Takođe, alkohol izaziva dehidraciju i tjera na mokrenje, zbog čega ćeš se često buditi.

Prijatelji sna:

Trešnje i višnje – svježe ili sušene, rijetki su prirodni izvori melatonina, tvari koja kontrolira naš “unutarnji sat” i reguliše spavanje. Stručnjaci preporučuju da se sat prije spavanja pojede šaka ovog voća. Ako želite slatko spavati u avionu ili vozilu, tokom putovanja časti se višnjama ili trešnjama.

Banane – kalijum i magnezijum su prirodna sredstva za opuštanje mišića, a banane su bogat izvor oba elementa. One, takođe, sadrže amino-kiselinu L-triptofan koja se u mozgu pretvara u 5-HTP. Ovaj se kasnije pretvara u serotonin (opuštajući neurotransmiter) i melatonin.

Tost, hleb, špagete – su hrana bogata ugljinim hidratima, a oni pospješuju lučenje inzulina koji izaziva pospanost.

Zobena kaša i pahuljice – takođe izazivaju lučenje inzulina, povećavaju prirodni nivo šećera u krvi i čine nas pospanim. Zob je bogat izvor melatonina koji mnoge osobe koriste kao sredstvo za spavanje.

Toplo mlijeko – sadrži aminokiselinu L-triptofan koja se pretvara u 5-HTP i oslobađa relaksant serotonin. Takođe je bogato i kalcijumom koji pomaže spavanju, prenosi Fokus.