Savremeni crnogorski filmovi u Montevideu

U okviru Balkan Film Festivala, Urugvajska kinoteka prikazuje pet crnogorskih ostvarenja

661 pregleda 0 komentar(a)

Urugvajska kinoteka organizuje ciklus savremenih crnogorskih filmova u okviru četvrtog izdanja Balkan Film Festivala u Montevideu, kroz inicijativu Zajednice Crnogoraca u Urugvaju, a uz podršku Filmskog centra Crne Gore (FCCG).

Balkan Film Festival otvoren je 6. decembra, a na repertoaru su sljedeća filmska ostvarenja iz Crne Gore: “Grudi” rediteljke Marije Perović iz 2019. godine, “Ti imaš noć” u režiji Ivana Salatića iz 2018, “Ispod mosta, među stijenama” reditelja Pavla Simonovića iz 2016, “Između dana i noći” Andra Martinovića iz 2018. godine i crnogorska manjinska koprodukcija “Mamonga” reditelja Stefana Maleševića iz 2019.

“Ciklus crnogorskih filmova u Montevideu realizuje se za urugvajsku publiku, ali i da bi se crnogorskim iseljenicima prikazala novija crnogorska filmska produkcija. Tokom ove sedmice biće prikazano pet filmova iz Crne Gore koje su organizatori selektovali. Ovom prilikom, urugvajska publika će se bliže upoznati sa Crnom Gorom i našim autorima, samim tim što crnogorski filmovi do sada nijesu imali komercijalna prikazivanja u ovoj zemlji”, ističe se u saopštenju FCCG.

Četvrto izdanje Balkan film festivala prikazuje filmografiju jugoistočne Evrope. Festival je otvorio “Ustav Republike Hrvatske”, Rajka Grlića. Sa dvije projekcije dnevno, urugvajska publika imaće priliku da prati razvoj kinematografije iz regiona bivše Jugoslavije.

“Balkan, uvijek povezan sa ratovima i vječnim sukobima, pokazuje i svoju umjetničku i prirodnu stranu. Još jedan ključ za čitanje balkanskog područja može se naći kroz zanimljivu i neobičnu kinematografiju. Selektovani filmovi gledaoce nose u nepoznata i zaboravljena mjesta, sa svojim običajima, kulturama, vrijednostima, vjerovanjima, pozivajući ih da se upuste u moderne i univerzalne priče koje prikazuju karaktere ljudi i njihovih dalekih zemalja”, navodi se na zvaničnom sajtu Urugvajske kinoteke.

Usljed globalne pandemije virusa korona, ovogodišnji Balkan Film Festival je imao niz prepreka u organizaciji i koordinaciji, ali je, zalaganjem volontera i entuzijasta, program uspješno pripremljen. Epidemiološke mjere ograničile su kapacitet bioskopskih sala na 30 odsto, ali se organizuju i reprize projekcija.