SPAVAJTE KVALITETNIJE

Za miran san: Namirnice koje ne treba jesti pred spavanje

Možda će vam slasna pice ili prženi krompirići pomoći da lakše zaspite, ali će vam takva hrana ujedno i ometati miran san
5771 pregleda 1 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Shutterstock
Ilustracija, Foto: Shutterstock

Pravilo da ne treba jesti pred spavanje mnogi odavno smatraju neprikosnovenim. Kasna večera, kažu, osim što pogoduje gomilanju kilograma, može pokvariti vaš san. Evo koje je namirnice časopis Mens'health svrstao u one koje nikako ne bi trebalo jesti prije spavanja.

Tamna čokolada

Iako se smatra zdravijom od obične, čokolada s visokim procentom kakaa sadrži i veće količine kofeina koji će vas razbuditi i podstaći rad metabolizma. Da vam ne bi ometala san, suzdržite se takođe od ispijanja kafe i drugih kofeinskih napitaka pre spavanja.

Začinjena hrana

San usporava većinu tjelesnih funkcija uključujući i rad sistema za varenje. Ukoliko pojedete prije spavanja začinjenu hranu isprovociraćete probavni sistem na pojačani rad. Osim toga, jaki začini povisiće temperaturu tela i tako dodatno zbuniti organizam.

Masna hrana

Možda će vam slasna pice ili prženi krompirići pomoći da lakše zaspite, ali će vam takva hrana ujedno i ometati miran san. Naučnici sa fakulteta u Minesoti sproveli su studiju na miševima koja je pokazala da hranjenje masnim namirnicama osigurava duže spavanje, ali je ono prožeto nemirom i čestim buđenjima.

Crveno meso

Hrana s visokim postotkom proteina poput crvenog mesa, zahtijeva dugotrajan proces varenja. Za tijelo je posebno neugodno ako se konzumira bez ugljenih hidrata, pa je takav tip namirnica bolje izbjegavati prije odlaska na spavanje.

Pahuljice

Toplo mlijeko je prirodni sedativ koji provjereno uspavljuje. Ako ga pomiješate s tipičnom hranom za doručak, poput pahuljica, mogli biste usporiti proces zaspivanja. Glavni razlog za to krije se u velikoj količini šećera koji se industrijski dodaju u proizvodnji i koji razbuđuje organizam. Iz istog razloga izbjegavajte i sve druge vrste poslastica i namirnica sa visokim postotkom šećera.

Mahunarke i kisjelo voće

Povrće s visokim procentom prehrambenih vlakana poput zelja, kelja, celera i mahunarki odlično djeluje na probavni sistem, pa se preporučuje tokom dana. Izbjegavajte ipak ovu vrstu povrća prije spavanja. Dobar san ometaće i neko kiselo voće poput pomorandži i malina. Unos vitamina prije spavanja otežaće pravilan rad probavnog sistema, ali vam i dati energiju koju ne želite da osjetite prije spavanja. Čuvajte se i konzumacije paradajza, jer sadrži dosta kisjeline koja podstiče gorušicu.