često može promijeniti sve što ste mislili da znate o seksu

Pet sporednih efekata seksualnog života u menopauzi

Kao što znate - želja i seksualno zadovoljstvo variraju od žene do žene. Vaš seksualni nagon može da bude manji nego kod vaših prijateljica, ili lakše dolazite do vrhunca...

12468 pregleda 0 komentar(a)
Menopauza ne mora da "ukine seks", Foto: Shutterstock
Menopauza ne mora da "ukine seks", Foto: Shutterstock

Studija iz časopisa Journal of Sexual Medicine iz 2015. otkrila je da su žene u postmenopauzi u iskusile veću stopu seksualne disfunkcije od svojih vršnjakinja u premenopauzi.

1. Smanjena želja

I muškarci i žene doživljavaju smanjenu želju s godinama. Ali žene imaju dva do tri puta veću vjerovatnoću da će osjetiti smanjenje seksualnih poriva. To je zato što se mijenja nivo estrogena. Važno je zapamtiti da je želja snažno povezana s mentalnim i emocionalnim aspektima vašeg blagostanja. U svakom slučaju, ako se osjećate manje zainteresovano za seks tokom menopauze, znajte da niste sami.

2. Vaginalna suvoća

Promjena nivoa estrogena takođe može biti odgovorna za smanjenje prirodnog vlaženja vagine. Suvoća vagine je ponekad kriva za bolan ili neprijatan seks. Mnoge žene pronalaze olakšanje pomoću bezreceptnih (OTC) lubrikanata ili vaginalnih hidratizatora.

3. Smanjen osjećaj zadovoljstva

Kod nekih žena suvoća vagine može se kombinovati sa smanjenim protokom krvi u klitoris i donji dio vagine. To može dovesti do smanjene osjetljivosti erogenih zona. Zbog toga, nije neuobičajeno da postižete manje orgazama, ili manje intenzivnih orgazama i da morate više da se trudite kako bi ih postigli. A ako osjećate manje zadovoljstva tokom i zbog seksa, potpuno je normalno da vam se i želja za istim smanji

4. Bolna penetracija

Još jedna uobičajena nuspojava menopauze je dispareunija ili bolan odnos. Može postojati mnogo problema koji doprinose ovom stanju, uključujući suvoću vagine i stanjivanje vaginalnog tkiva. Kod nekih žena to uzrokuje opšti osjećaj nelagode tokom seksa. Drugi doživljavaju jake bolove kao i bol i žarenje.

I kao što smanjeno zadovoljstvo može da dovede do smanjenog seksualnog nagona takođe ima smisla da doživljavanje više bola tokom odnosa može da dovede do nezainteresovanosti za seksualne susrete.

5. Emocionalne smetnje

Mentalno stanje igra veliku ulgu za postojanje i održavanje seksualne želje, uzbuđenja i zadovoljstva. Menopauza ponekad može doprinijeti psihičkom stanju. Možda se osjećate iscrpljeno zbog hormonskih promjena i noćnog znojenja. Ili ste možda više pod stresom i emotivniji nego uobičajeno...

Mogućnosti liječenja

Čak i uz ove nuspojave, imajte na umu da menopauza ne mora da ukine vaš seksualni život. Počnite da nalazite rješenja:

- pomoću OTC lubrikanata ili vaginalnih hidratizatora

- eksperimentisanje s različitim položajima

- masturbacija kao način povećanja želje

- možete imati koristi od korištenja vaginalnog dilatatora.

Ovaj alat pomaže u rastezanju vaginalnog tkiva koje je postalo tanko i suvo zbog menopauze ili dužeg razdoblja apstinencije.

Postoje i mogućnosti liječenja koje vam ljekar može preporučit, pa obavezno o tome porazgovarajte sa njim ako kućni lijekovi ne pružaju poboljšanje stanja.

Imajte na umu da postoje medicinski tretmani i alati koji vam pomažu da postignete zdrav i kvalitetan seksualni život.

Vježba

Vježba poboljšava raspoloženje, smanjuje stres i podstiče pozitivne emocije.

Ako ste novi u vježbanju ili niste vježbali neko vrijeme, počnite polako i vježbajte 30 minuta dnevno. U početku, to može značiti vježbanje 10 minuta dnevno dok ne izgradite svoju izdržljivost.

Razmislite o pokušaju aktivnosti za koju ste oduvijek bili zainteresovani ali nikada niste probali. Poenta je u tome da učinite nešto u čemu uživate, tako da se vježba ne osjeća kao obaveza.

Komunicirajte sa svojim partnerom

Gubitak libida tokom menopauze često je posljedica fizičkih simptoma, ali osjećaj povezanosti s partnerom može vam pomoći i podići raspoloženje za seks. Držite linije komunikacije otvorenima i budite iskreni u vezi vašeg odnosa i onoga kroz što prolazite, i fizički i mentalno.

Usredotočite se na intimnost

Seks nije jedini način da se osjećate blisko sa partnerom. Ljubljenje, milovanje i drugi gestoviintimnosti zapravo mogu pomoći u potdsticanju vašeg seksualnog nagona stvaranjem veze između vas i vašeg partnera.