Naučnici osmislili neobičan sistem za komunikaciju sa vanzemaljcima

"Ovo bi bio izazovan projekat, ali ne i nemoguć", ističe Džejms Klark, vođa tima naučnika sa Masačusetskog instituta za tehnologiju
zemlja, svemir, Foto: Shutterstock
Ažurirano: 08.11.2018. 19:53h

Istraživači Masačusetskog instituta za tehnologiju (MIT) osmislili su neobičan metod kojim bismo vanzemaljskim civilizacijama mogli da otkrijemo naše prisustvo, ali i da im pošaljemo određene poruke.

Tim naučnika, koji je predvodio Džejms Klark sa MIT-a, navodi da bi bilo moguće koristiti lasersku tehnologiju za pravljenje "kosmičkog svetionika", koji bi mogao da privuče pažnju vanzemaljaca, čak na udaljenosti od 20.000 svjetlosnih godina.

Nova otkrića, objavljena u časopisu Astrofizički žurnal (The Astrophysical Journal), pokazuju da kombinacija snažnih lasera od dva megavata, koji bi bili emitovani kroz masivni teleskop veličine 30 do 45 metara i upereni ka svemiru, mogli da budu "mamac".

Sa ovom tehnikom, infracrvena radijacija bi bila dovoljno jaka da je inteligentna vrsta vanzemaljaca razlikuje od sunca.

"Jednom kada stupimo u kontant sa vanzemaljcima, mogli bismo da koristimo laserski zrak za prenošenje kratkih poruka", kažu istraživači.

"Ako bismo uspješno počeli da komuniciramo mogli bismo Morzeovom azbukom da šaljemo poruke, a one bi tamo stigle za nekoliko godina", kaže autor studije Džejms Klark.

Ipak, ovakva vrsta komuniciranja bi mogla da bude uspješna samo ako bi neko u svemiru mogao da protumači znake, prenosi B92.

Tim naučnika je otkrio da bi sistem mogao da se kreira pomoću postojeće tehnologije i instrumenata koji bi uskoro mogli da se razviju.

"Ovo bi bio izazovan projekat, ali ne i nemoguć", ističe Klark.

Iako sam projekat nailazi na dobre reakcije kod ljudi, ovakva laserska tehnologija bi mogla da bude pogubna po njihovo zdravlje, ali i da primijeti normalan rad satelita u svemiru.