Teleskop Kepler snimio vanzemaljske megastrukture?

"Pomislili smo da bi u pitanju mogla da bude greška, ali sve smo ponovo pažljivo pregledali, i nije bilo ništa od toga”, izjavila je Bojadžijan sa Jejl univerziteta
svemir, Foto: Shutterstock
Ažurirano: 15.10.2015. 11:43h

Neobične strukture koje bi mogle da ukazuju na prisustvo tehnološki naprednih vanzemaljskih civilizacija primjećene su u zvjezdanom sistemu koji je zabilježio teleskop Kepler, prenosi “Independent”.

Astronom sa Univerziteta u Pensilvaniji, Džejson Rajt, uskoro će objaviti izvještaj o ovom bizarnom otkriću, u kojem će biti objašnjeno da bi ovi objekti mogli da predstavljaju vanzemaljske megastrukture.

"Bili smo krajnje fascinirani njihovim neobičnim izgledom. Tačno je da su vanzemaljci posljednja hipoteza koju bi trebalo da uzmete u obzir kada otkrijete nešto neobično, ali velika grupa pronađenih objekata izgleda baš kao nešto što bi izgradili vanzemaljci”, izjavio je Rajt za "The Atlantic".

Zvijezda, nazvana KIC 8462852 nalazi se u blizini Mliječnog puta, između sazviježđa Labud i Lira. Pažnju astronoma prvi put je privukla 2009. godine, kada je označena kao kandidat oko kojeg bi mogle da kruže planete nalik Zemlji.

KIC 8462852 je emitovala mnogo čudniji svjetlosni obrazac od bilo koje zvijezde u čijem bi sistemu mogla da se nađe nastanjiva planeta.

"Nikad nismo vidjeli ništa slično. Pomislili smo da bi u pitanju mogla da bude greška, ili da su podaci stigli u tom obliku zbog kretanja letjelice, ali sve smo ponovo pažljivo pregledali, i nije bilo ništa od toga", izjavila je Tabeta Bojadžijan sa Jejl univerziteta.

Bojadžijan je nedavno objavila naučni rad u kojem razmatra sve moguće prirodne uzroke nastanka misterioznih objekata, a za sada je zadovoljavajuće jedino objašnjenje da je neka druga zvijezda privukla niz kometa ka KIC 8462852, što bi predstavljalo gotovo nemoguću slučajnost.