Živimo u hologramu ili simulaciji naprednije civilizacije

Matrix, Foto: Twitter
Ažurirano: 06.02.2017. 15:40h

Koliko puta ste pomislili "Ovo nije stvarni život".

Sudeći po fizičarima iz Kanade, Velike Britanije i ITalije možda ste bili u pravu.

Naime naučnici iz ovih zemalja smatraju da postoji vjerovatnoća da smo živjeli ili živimo u hologramu, odnosno da su naši životi samo napredna kompjuterska simulacija tehnološki superiorne civilizacije.

Neke naslovnice medija prenose vijest da su naučnici prvi put pronašli konkretne dokaze da je svemir nastao iz holograma.

Fizičari su pokušali da da pokažu da se nepravilnosti u "pozadinskom mikrotalasnom zračenju jednako dobro mogu objasniti hipotezom o holografskom velikom prasku", objavljeno je u časopisu "Fizikal revju leters".

Simulacijama, naučnici pokušavaju da pokažu da se stuktura jeke velikog praska, koju možemo i danas da vidimo, može dobiti i pretpostavkom da je svemir nastao iz dvije dimenzije.

Nijaeš Efšordi, profesor fizike i astronomije sa Unverziteta Vaterlo u Kanadi, i vodeći autor studije, prenosi da će sve ideje o ovoj hipotezi biti testirane kada budu poboljšani podaci i teorijsko shvatanje, za koje profesor vjeruje da će se desiti u narednih pet godina.

U svojoj simulaciji, Efšordi i ostali lanovi njegovog tima, kreirali su model u kojem svemir ima dvije dimenzije prostora i jednu vremena.

Kada su u simulaciju ubacili brojne postojeće podatke o svemiru, uspjeli su da objasne varijacije u pozadinskom mikrotalasnom zračenju.

Otuda i zaključak da živimo u hologramu, dok pojedini idu i korak dalje pa tako smatraju da živimo u simulaciji superiorne civilizacije.

Ideja o svemiru kao hologramu izašla je iz potrebe pomirenja teorije relativnosti i kvantne mehanike.

Cijeli koncept univerzuma kao holograma nije nov u naučnom svijetu.

Leonard Saskind je još u devedesetim godinama 20. vijeka promovisao koncept holograma, u sklopu svoje "teorije struna".