SEDAM GODINA SUĐENJA

U junu odluka o uvredama iz “Pobjede”

Novinarke Monitora sedam godina sude se sa nekadašnjim državnim dnevnim listom
1118 pregleda 1 komentar(a)
Tadić Mijović i Milena Perović, Foto: Boris Pejović
Tadić Mijović i Milena Perović, Foto: Boris Pejović

Sudija Osnovnog suda Dragan Šćepović 7. juna će saopštiti odluku o odšteti novinarkama Milki Tadić Mijović i Mileni Perović zbog uvreda i govora mržnje na njihov račun, koje je “Pobjeda” u tekstovima novinara i kolumnista objavljivala od juna 2011. do aprila 2012. godine.

To bi bila druga odluka po ovom pitanju u posljednjih sedam godina, koliko traje spor između novinarki nedjeljnika “Monitor” i nekada državnog lista.

Prvu presudu Šćepovića, kojom je odbio da novinarkama dosudi odštetu zbog spornih tekstova “Pobjede”, Viši sud je ukinuo i vratio na ponovno odlučivanje ocjenivši da je njegova presuda “nejasna i nezakonita”. Na glavnoj raspravi okončanoj juče, advokat “Pobjede” Nikola Martinović tražio je od Šćepovića da se proglasi nenadležnim i predmet proslijedi Privrednom sudu na postupanje, s obzirom na to da je državna kompanija “AD Pobjeda” u stečaju od 2015. godine.

Pravni zastupnik Tadić Mijovićeve i Perovićeve, advokat Aleksandar Đurišić, sa druge strane, predao je sudu izvod iz Centralnog registra privrednih subjekata (CRPS) koji pokazuje da je “AD Pobjeda” još registrovana pod istim brojem, dok je posebno registrovana kompanija “Nova Pobjeda”, koja trenutno izdaje taj dnevni list.

On tvrdi da bi se, ukoliko se predmet izmjesti u Privredni sud, dodatno produžio proces, koji već traje predugo.

Novinarke “Monitora” u spornim tekstovima nazivane su “ološima”, “džukelama”, “kerovima”, “zulumćarskom ekipom novinara”, “šupljoglavima”, “profesionalnim falsifikatorkama”, “lovačkim kerovima”, “medijskim siledžijama u suknjama”, “glupim kao točak”, “kilomudićkama”, “mitingaševim kerovima u suknjama”... Šćepović je u ukinutoj presudi obrazložio da je u spornim novinarskim uradcima bila riječ o “kritičkom osvrtu na rad tužilja kao javnih ličnosti”.

Vijeće sudija Višeg suda, međutim, zaključilo je da prvostepeni sud nije dao odgovor na ključno pitanje - da li je došlo do zloupotrebe informisanja i da li je plasiranjem uvredljivih navoda stvorena situacija da se vjeruje u istinitost nečega što nije dokazano.

Ostalo je neutvrđeno, dodaje se, da li je na štetu novinarki narušena uravnoteženost između slobode izražavanja i ličnih prava.

Preporučujemo za Vas