emitovanje izvještaja o prijetnjama i napadu na Otaševića

AEM upozorila RTCG zbog kršenja načela objektivnosti i nepristrasnosti

AEM je naložila RTCG da u Dnevniku na Prvom programu objavi informaciju o izrečenoj mjeri
1596 pregleda 1 komentar(a)
RTCG, Foto: Luka Zeković, Luka Zeković, Luka Zeković, Luka Zeković, Luka Zeković
RTCG, Foto: Luka Zeković, Luka Zeković, Luka Zeković, Luka Zeković, Luka Zeković

Agencija za elektronske medije (AEM) je po prigovoru Društva profesionalnih novinara Crne Gore (DPNCG), upozorila Radio-televiziju Crne Gore (RTCG) zbog kršenja načela objektivnosti i nepristrasnosti tokom emitovanja necjelovitog izvještaja u “Dnevniku” o prijetnjama i napadu na novinara dnevnog lista “Dan” Vladimira Otaševića, saopšteno je iz DPNCG.

AEM je, kako se navodi, naložila RTCG da u Dnevniku na Prvom programu objavi informaciju o izrečenoj mjeri.

RTCG je na Prvom programu TVCG u Dnevniku i na Portalu RTCG, 6. decembra 2019. emitovala skraćeni, odnosno montirani snimak iz Delta sitija od 3. decembra 2019. godine, na kome se ne vidi da je Otašević napadnut.

“Agencija za elektronske medije izrekla je Javnom preduzeću “Radio i televizija Crne Gore” iz Podgorice, emiteru opšteg televizijskog programa “Prvi program Televizije Crne Gore”, upozorenje zbog kršenja načela objektivnosti i nepristrasnosti, odnosno zbog toga što je dana 6. decembra 2019. godine, emitovanjem priloga u okviru informativne emisije “Dnevnik”, propustio da doprinese cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o događaju koji se dogodio 3. decembra u tržnom centru Delta City”, navodi se u Rješenju.

Povezani članci

10. Mart 2020.

Urednici RTCG kažnjeni zbog snimka

AEM je rješenjem naložila RTCG da “usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru opšteg televizijskog programa “Prvi program Televizije Crne Gore”, sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatim Odobrenjem za emitovanje”.

"Novinara Otaševića je, što se vidi na originalnom snimku, napao tjelohranitelj biznismena Zorana Ćoća Bećirovića, udario ga, psovao i prijetio mu u namjeri da ga spriječi da ga fotografiše Bećirovića u društvu višeg državnog tužioca Miloša Šoškića kako kupuju mobilni telefon u tržnom centru Delta City", podsjećaju iz DPNCG.

Savjet RTCG je usvojio pritižbu novinara.

Žalba AEM-u podnijeta je u okviru pravne podrške koju DPNCG pruža kolegama zahvaljujući podršci European Endowment for Democracy (EED).