"sadržaj priloga pristrasan u odnosu na aktuelnu vlast"

Media centar uputio prigovore zbog priloga u Dnevniku 2 javnog servisa

"U spornom prilogu saopšteno je, pored ostalog, sledeće: "Sa veoma malo lista možemo da budemo zadovoljni, sa makar nekoliko pojedinaca koji su na tim listama, to je ta lista DPS-a koja zaista ima 4-5 pojedinaca koji su prepoznati u struci, prepoznati u javnosti…"

6629 pregleda 2 komentar(a)
RTCG, Foto: Luka Zeković
RTCG, Foto: Luka Zeković

Media centar uputio je prigovore  zbog priloga koji je emitovan na Dnevniku 2 RTCG-a, a u kome je kako saopštavaju intervijuisan dr Srđan Vukadinović koji je predstavljen kao politički analitičar. On i su se obratili Komisiji za predstavke i prigovore slušalaca i gledalaca RTCG i Agenciji za elektronske medije, skrećući pažnju na kršenje zakonskih odredbi i programskih principa u prilogu emitovanom u Dnevniku 2, 6. avgusta 2020.

"U prigovoru upućenom nadležnoj Komisiji RTCG konstatovano je da je u prilogu, u kome je intervjuisan dr Srđan Vukadinović, predstavljen kao politički analitičar, “došlo je do kršenja profesionlanih principa i standarda RTCG”, a u prigovoru poslatom AEM je konstatovano da je sadržaj priloga suprotan članu 55 Zakona o elektronskim medijima, koji propisuje da je obaveza medija “davanja doprinosa slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti”, kao i da su sporni priilog i analiza koju je on sadržao “suprotni članu 11 st.1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima”", kaže se u saopštenju. 

Oni navode da su u prigovorima naveli da  je sadržaj priloga otvoreno pristrasan u odnosu na aktuelnu vlast, odnosno partije koje je čine, a naglašeno kritički intoniran u odnosu na opozicione partije i koalicije.

Analiza sagovornika je, pri tom, konstatovao je Media centar, uglavnom predstavljala zbir vrijednosnih sudova, a ne na činjenicama zasnovano stručno mišljenje.

"U spornom prilogu saopšteno je, pored ostalog, sledeće: "Sa veoma malo lista možemo da budemo zadovoljni, sa makar nekoliko pojedinaca koji su na tim listama, to je ta lista DPS-a koja zaista ima 4-5 pojedinaca koji su prepoznati u struci, prepoznati u javnosti…".

Takođe, u prilogu se saopštava: "…I naravno tu je URA koja sigurno sama ne bi mogla da uđe u Parlament a pitanje je i sa ovom ekipom koju je okupila…".

Dalje se navodi: "Pobjednik ovih izbora nije sporan-tvrdi Vukadinovič, pobjedu 30. avgusta slaviće DPS, pitanje je samo da li će biti apsolutni pobjednici ili će nakon izbora formirati državotvornu zajednicu sa SDP-om kako bi Crna Gora konačno izašla iz V.D. stanja."

"Vukadinović nema dilemu ko će biti pobjednik izbora ali ima ko će biti lider opoziije- DF ili Demokrate. Ako je jedan pojedinac na listi DF kojeg je projektovala Srpska pravoslavna crkva, za tu poziciju, to je sasvim bznačajno. Vidimo da su bili određeni problemi u formiranju liste, da su mnogi nezadovoljni…"", saopšteno je iz Media centra.

Media centar ocjenjuje da je u sporenom prilogu došlo, pored ostalog, i do kršenja profesionalnog standarda koji se odnosi na objektivnost.

Pošto, kako saopštavaju,  u prilogu nije omogućeno predstaljanje stavova drugog analitičara koji nema afirmativne stavove u odnosu na vlast, javnost je u cjelosti ostala uskraćena za drugačiji pogled i viđenje rezultata izbora što je moglo pomoći slušaocima i gledaocima da formiraju svoj stav na osnovu različitih interpretacija.

"Podnošenje prigovora je dio projekta “Izbori 2020-monitoring najvećih javnih i privatnih emitera sa nacionalnom frekvencijom”, koji Media centar realizuje uz podršku Mreže za afirmaciju nevladinog sektora (MANS) u okviru Projekta podrške civilnom društvu u Crnoj Gori 2018-2020", pojasnili su oni. 

Prigovori će putem facebook stranice Media centra   biti dostupni svim političkim subjektima koji učestvuju na parlamentarnim i lokalnim izborima, pa ih oni mogu, u skladu sa odgovarajućom formom, uputiti nadležnim organima u javnim i komerijalnim emiterima kako bi bili razmatrani po hitnom postupku u roku od 48h, kada je u pitanju RTCG, i 24h, kada su u pitanju komercijalni emiteri, zaključeno je u saopštenju.