"RADI OČUVANJA ZDRAVLJA DJECE"

Ministarstvo prosvjete: Škole u Budvi, Kolašinu, Ulcinju, na Cetinju i Žabljaku prelaze na učenje na daljinu

Oni su napomenuli da se praktična nastava stručnih škola sprovodi nezavisno od sistema semafora, zbog specifičnosti stručnih škola i nemogućnosti da se praksa, kao suština stručnog obrazovanja, vrši online

16336 pregleda 8 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Shutterstock
Ilustracija, Foto: Shutterstock

Škole u Budvi, Kolašinu, Ulcinju, na Cetinju i Žabljaku od sjutra prelaze na sistem učenja na daljinu odnosno obustavlja se nastava u tim školama privremeno, a najkraće dvije nedjelje, zato što je kumulativna incidencija u tim opštinama prema najnovijem presjeku, prešla 800/100 000, saopšteno je iz Ministarstva prosvjete.

"Time se nastavlja primjena tzv. sistema "semafora" za škole koji, između ostalog, podrazumijeva da se nastava u školama u "crvenim" opštinama privremeno obustavlja i prelazi se na učenje na daljinu, ali sa stalnim konsultacijama i ispitivanjima u školi. Prošle nedjelje u "crveno" su, na minimum dvije nedjelje, ušle škole u Nikšiću i Pljevljima", pojasnili su oni.

Kako je Ministarstvo prosvjete najavilo, sistem “semafora” izradio je IJZ za potrebe prosvjete, i on podrazumijeva procjenu epidemiološke situacije po svakoj opštini ponaosob, koja će se izražavati bojama. Tako u “crvenim” opštinama, gdje je vrijednost 14-o dnevne kumulativne incidencije preko 800/100 000, škole prelaze na rad na daljinu. Te škole mogu se otvoriti najranije za dvije nedjelje, ukoliko parametri budu poboljšani. Sa druge strane, u “zelenim” opštinama, u kojima je najbolje stanje odnosno u kojima je kumulativna incidencija ispod 5/100,000, relaksiraju se mjere, pa se dozvoljava izlazak đaka na odmor, a velika je mogućnost i relaksiranja mjera koje se odnose na nošenje maski.

"Ovo znači da je ustanovljen na podacima zasnovan sistem rada škola, koji će se moći pratiti", kaže se u saopštenju.

Oni su napomenuli da se praktična nastava stručnih škola sprovodi nezavisno od sistema semafora, zbog specifičnosti stručnih škola i nemogućnosti da se praksa, kao suština stručnog obrazovanja, vrši online.

"Naravno, samo ukoliko škola i poslodavac kod koga se praksa obavlja mogu da ispune sve epidemiološke mjere i zahtjeve", zaključeno je u saopštenju