Najava presude u zakonskom roku od 30 dana

„Daily Press” traži od Nove M 660.000 eura

Vodili kampanju sa ciljem da se brend “Vijesti” diskredituje i time dovede do uništenja

7519 pregleda 1 komentar(a)
Ivanović, Foto: Zoran Đurić
Ivanović, Foto: Zoran Đurić

U Privrednom sudu juče je okončana ponovljena parnica nastala po tužbi osnivača ND “Vijesti”, kompanije Daily Press DOO, koja traži od Nove M (bivše televizije Pink M) da joj se na ime naknade štete nastale usljed radnji nelojalne konkurencije, zbog iznošenja neistinitih i uvredljivih tvrdnji i podataka usmjerenih na narušavanje ugleda, u periodu od 1. oktobra 2013. do 1. maja 2014. ispati 660 hiljada eura, sa pripadajućim kamatama do konačne isplate.

Sudija Dijana Raičković najavila je presudu u zakonskom roku od 30 dana i da će je parničnim strankama poslati poštom.

Advokat tuženog Borivoj Pajović zatražio je od suda da se tužbeni zahtjev odbije kao neosnovan. On je istakao da je Pink M bila koncipirana kao komercijalna televizija koja ima dominatno tzv. žuti sadržaj, sačinjen od zabavnih, muzičkih, serijskih i drugih sadržaja.

“Prema tome ova dva medija se ne mogu upoređivati, te da samom tom činjenicom ne mogu biti konkurenti”, kazao je, između ostalog, Pajović. Zakonski zastupnik “Daily pressa” Željko Ivanović, koji je u vrijeme negativne kompanije Pink M protiv “Vijesti” i njenih osnivača bio izvršni direktor preduzeća, u završnoj riječi je kazao da je “srećan što smo došli do kraja ovog maratonskog spora”, koji prema njegovom mišljenju “ima istorijski značaj i za pitanje konkurencije i tržišta, i za pitanje slobode medija”.

“Sud je sada u prilici da utvrdi jedan više nego očigledan slučaj nelojalne konkurencije i pokušaj jednog subjekta i konkurenta na tržištu, da brutalnom višemjesečnom i višegodišnjom kampanjom uništi drugi subjekt i dovede ga do bankrota. Kao što je rekla g. Elena Popović, američki advokat u svom svjedočenju, šta bi se desilo u Americi da i na tržištu kada bi samo jedan dan ‘Pepsi Cola’ sprovela kampanju pod sloganom da je u ‘Coca Coli’ otrov? Prosto je nezamislivo kakve bi sve to posljedice izazvalo na američko tržište i poslovanje ova dva konkurenta”, istakao je Ivanović, koji je sada predsjednik Odbora direkrora “Daily pressa”.

Upravo je tužilac, kako je dalje istakao Ivanović, “ne jedan, nego 1.400 dana bio izložen kontinuiranoj kampanji tuženog kojom je pozivano građanstvo da ne kupuje dnevni list ‘Vijesti’, sa ciljem da se taj brend diskredituje i time dovede do uništenja”.

“Ako sud prihvati tužbu, biće to jasan signal svim privrednim subjektima u Crnoj Gori, u budućnosti, i svim konkurentima na tržištu da je kampanja konkurenta protiv konkurenta, bez ikakvih dokaza i argumenata nedopustiva i strogo kažnjiva. Time će se u budućnosti onemogućiti da bilo kom privrednom subjektu na tržištu padne na pamet, a kamo li nekom konkurentu u svom biznisu, sprovede neku sličnu kampanju sa ciljem uništenja”, zaključio je Ivanović.

Advokat tužioca Aleksandar Đurišić zatražio je, takođe, u završnoj riječi da se usvoji tužbeni zahtjev. On je u prethodnom podnesku od 15. oktobra istakao da je tuženi u ovom sporu proteklih nešto manje od sedam godina morao da dokaže istinitost svojih navoda, odnosno, objavljenih neistina, ali to nije učinio za sve proteklo vrijeme.

Sutkinja Raičković prije izvođenja dokaza nije udovoljila zahtjevu tužioca za dopunskim ekonomsko-finansijskim vještačenjem, kao i da sud dodatno sasluša još devet lica.

Apelacioni sud Crne Gore poništio je u prvoj polovini prošle godine presudu Privrednog suda iz 2018. godine kojom je odbijen prvobitni tužbeni zahtjev “Daily pressa”, vrijedan 660.000 eura protiv Pink M. Zbog nezakonitosti koji je utvrdila viša sudska instanca u prvostepenom postupku i presudi, parnica je morala da bude ponovljena.