Antarktik davno bio zelena oaza?

Ažurirano: 26.08.2012. 12:25h

Tokom bušenja na Antarktiku, na dubini od jednog kilometra ispod okeanskog dna otkriveno je da je on prije 50 miliona godina izgledao sasvim drugačije.

Naučnici su na Antarktiku bušili duboko da bi pronašli dokaz za tvrdnje da su tamo nekada postojale palme.

Naime, prema navodima iz jedne studije, palme na Antarktiku prije 50 miliona godina zaista su postojale na plažama, dok je temperatura ljeti bila viša za 20 stepeni.

Stručnjaci su došli do otkrića kada su na velikoj dubini ispod okeanskog dna otkrili fosilizovane tragove polena koji pokazuju da su na kontinentu bile moguće i prašume, piše BBC.

"Sedimenti iz okeana prvi su dokaz procesa koji su se odvijali na Antarktiku u tom razdoblju", pojasnio je Džejms Bendl sa Univerziteta u Glazgovu.

Dodao je da su visoki nivoi stakleničkih gasova prije 48 do 55 miliona godina zagrijali svijet koji je u prosjeku bio 5 stepeni topliji nego danas, te da se najjači učinak toga osjetio na polovima.