Kineski istraživači razvili nanomaterijal protiv koronavirusa

Nanomaterijal cilja šiljasti protein sojeva koronavirusa, uključujući deltu i omikron, i podstiče eliminaciju virusa

Foto: Reuters

Kineski istraživači su nedavno razvili nanomaterijal koji cilja šiljasti protein sojeva koronavirusa, uključujući deltu i omikron, i podstiče eliminaciju virusa, objavila je Sinhua.

Istraživanje objavljeno u časopisu posvećenom nanotehnologiji, Nature Nanotechnology, otkrilo je ultratanki dvodimenzionalni kombinovani nanosloj napravljen od bakra, indijuma, fosfora i sumpora (CIPS) kao novi agens za borbu protiv infekcije koronavirusom.

Istraživači sa šendženskog Instituta za napredne tehnologije u okviru Kineske akademije nauka, Nacionalnog centra za nanonauku i tehnologiju, kao i Instituta za visokoenergetsku fiziku i Instituta za zoologiju u Kunmingu, oba u okviru Akademije nauka, razvili su nanomaterijal i njegov antivirusni mehanizam.

Prema rezultatima studije, ovaj nanomaterijal ima izuzetno veliku i selektivnu sposobnost vezivanja u oblasti vezivanja za receptore na šiljastom proteinu "divljeg tipa" koronavirusa i njegovih varijanti, kao što su delta i omikron.

Testiranje je pokazalo da u dodiru sa ovim nanomaterijalom, virus brzo eliminišu makrofazi domaćina, što sugeriše da bi CIPS mogao da se koristi za hvatanje virusa i olakšavanje njegove eliminacije od strane domaćina.

Testovi su takođe pokazali da CIPS može da inhibira ulazak virusa i infekcije kod ćelija, organoida i miševa, i efikasno ublažava upalu pluća izazvanu infekcijom koronavirusom kod miševa.

Studija pokazuje potencijal CIPS-a kao nanolijeka za bezbjedno i efikasno lečenje infekcije SARS-CoV-2, i kao agensa za dekontaminaciju i materijala za oblaganje površina sa ciljem smanjenja zaraznosti koronavirusa.