Filmsko veče posvećeno studentima i njihovim ostvarenjima

Filmovi koji će biti prikazani večeras već su predstavljeni na nekim festivalima, pojedinačno

1793 pregleda 0 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Shutterstock
Ilustracija, Foto: Shutterstock

Projekcijama kratkih filmova studenata Fakulteta dramskih umjetnosti sa Cetinja na Trgu Vladimira i Kosare večeras u 21.30 časova nastavlja se Barski ljetopis. Na programu su filmovi: „Pomoz Bog“, „Bars, Walls“, „Vremenska kapsula“, „Velika dostignuća“ i „Praskozorje“, a organizatori najavljuju da će u slučaju kiše program biti preseljen u Dom kulture.

Filmovi koji će biti prikazani večeras već su predstavljeni na nekim festivalima, pojedinačno, a kriterijum selekcije objašnjava Milija Šćepanović, selektor filmskog i pozorišnog programa Barskog ljetopisa.

“U pitanju su filmovi koji su bili uspješni na studentskim festivalima, festivalima kratkometražnog filma, osvajali nagrade i koji su na osnovu toga selektovani da predstavljaju grupu najboljih filmova snimljenih na FDU sa Cetinja u posljednjih nekoliko godina. Iako na Barskom ljetopisu nijesu premijerno, vjerujem da će veliki broj Barana i gostiju ipak ova ostvarenja večeras gledati prvi put. Takvi filmovi po pravilu nemaju komercijalne projekcije, nego su isključivo vezani za festivale. Zbog toga je prednost ove projekcije da se ti filmovi prvi put mogu prikazivati i ‘običnim ljudima’ i to besplatno”, istakao je Šćepanović.

Uključivanje mladih stvaraoca i njihovih ostvarenja posebno je važno, objašnjava Šćepanović.

“Ovogodišnji program filmskog segmenta Barskog ljetopisa je koncipiran tako da ponudi prostor najznačajnijim institucijama u Crnoj Gori, a koje se po prirodi posla i djelovanja bave filmom. Samim tim je krucijalno da se filmsko veče posveti studentskim filmovima jer oni su početak profesionalnog angažmana bilo kojeg filmskog stvaraoca. Zbog toga nije slučajno izabrano da prvo veče bude posvećeno studentskom filmu. U razvoju svakog umjetnika - slikara, književnika, ključan je prvi rad. Tako je i u filmu. Filmski stvaralac stasava snimajući studentske filmove i zbog toga prikazujemo najbolja ostvarenja nastala na FDU u posljednjih nekoliko godina”, najavio je Šćepanović.