signal trebao da bude pušten 25. juna

Savjet ćuti o zaradi direktora RTV Kolašin

Osim direktora, kolašinski medij nema zaposlenih, a signal je trebalo da bude pušten još 25. juna

3574 pregleda 26 reakcija 8 komentar(a)
Prostorije budućeg radija, Foto: Dragana Šćepanović
Prostorije budućeg radija, Foto: Dragana Šćepanović

Šef odborničkog kluba Demokrata Vladimir Martinović podnio je Agenciji za zaštitu ličnih podataka i slobodan pristup informacijama žalbu zbog ćutanja uprave, jer im Savjet Radio televizije Kolašin nije dostavio dokumentaciju traženu 28. septembra. Martinović je u ime Odborničkog kluba tražio od Savjeta odluku o zaradi v.d. direktora RTV Dragoslava Jeknića, kao i saglasnost Ministarstva finansija na tu odluku.

On je takođe, tražio i ugovor o radu, kojim su definisani prava, obaveze i odgovornost između Savjeta i direktora.

Prema podacima sa sajta Centralnog registra privrednih subjekata (CRPS), Javni emiter RTV Kolašin, registrovan je 24. jula. To se desilo mjesec i po nakon što je Savjet RTV imenovao v.d. direktora. RTV još ne radi, a osim direktora nema zaposlenih, iako je, prema pređašnjim planovima Savjeta, signal tog javnog emitra trebalo da bude pušten još 25. juna.

Uvođenje kolašinske RTV u pravni promet završeno je uprkos činjenici da je predsjednik Skupštine opštine (SO) Milan Đukić tada saopštio da je, prilikom ovjere dokumentacije potrebne za registraciju, zloupotrijebljen skupštinski pečat.

Kako je Đukić ranije tvrdio, predsjednik Savjeta Zoran Rakočević, Jeknić i “grupa oko njih“ pokušavali da ga natjeraju da svojim potpisom verifikuje „njihove nezakonite odluke, postupke i dokumenta“.

Odbornica Demokrata Zorana Bakić kaže da je kompletna procedura vezana za osnivanje RTV, “od registracije do izbora takozvanog v.d. direktora bila netransparentna i obojena raznim nezakonitim radnjama“.

“Tako je Savjet imenovao direktora “nepostojećeg“ društva. Jeknić je imenom i prezimenom, uz matični broj, Statutom ‘imenovan’ kao v.d. direktora, što predstavlja vrhunac pravnog besmisla. Na osnovu našeg obavještenja državnom tužilaštvu, a između ostalog i na osnovu onoga što je izjavio Đukić, tužilaštvo je od Opštine tražilo cjelokupnu dokumentaciju vezanu za registraciju RTV“, objašnjava Bakić.

Ona podsjeća da je “javnost imala priliku da čuje da je tokom prikupljanja dokumentacije za CRPS zloupotrebljavan pečat SO“. Takođe, kako kaže, i da su “lica van sistema lokalne uprave ‘ovlašćena’ za registraciju, kao i da je akt o osnivanju potpisan i ovjeren od strane za sada javnosti nepoznatog lica“.

“Nažalost, Đukić je na kraju, ipak, odlučio da iz nepoznatih razloga prikrije počinioce koji stoje iza nezakonito donesenih odluka i, zloupotrebom službenog položaja, ovjerenih dokumenata. Takođe, ispitaćemo i da li je u periodu dok obavlja funkciju v.d. direktora radija koji nije ni počeo sa radom, Jeknić bio angažovan i u drugim javnim institucijama i pod kojim uslovima i tako možda još jednom pogazio zakon“, najavljuje odbornica Demokrata. Odlukom o budžetu za prošlu godinu bilo je opredijeljeno 10.000 eura za kupovinu opreme za taj medij. Toliko je, prema izvještaju o radu predsjednika Opštine Milosava Bulatovića, potrošeno za kupovinu opreme, u dva navrata kupovanu od bjelopoljske firme “Alti“.